swiseSWISE 050310 015SWISE 050310 008

Keynotes

Erster Tag (13.09.2018)

Resilienz von Lehrpersonen - Theorie, Empirie und Intervention (Prof. Dr. M. Wosnitza, Universität Aachen, D)
Peer Coaching – Kollegiale Unterstützung auf dem Weg der Professionalisierung (Prof. Dr. A. Kreis, PH Zürich, CH)
Why schools in the U.S. have difficulty staffing their classrooms with qualified teachers (Prof. Dr. R. Ingersoll, University of Pennsylvania, USA)


Zweiter Tag (14.09.2018)

Youth career motivations according to choice of a future teaching career: Differences among potential secondary teachers, primary teachers, and those unattracted to teaching (Prof. Dr. H. Watt, University of Sidney, AUS)
Beginning teachers' engagement profiles across four country settings: Implications for teacher education and early career induction (Prof. Dr. P. Richardson, Monash University, AUS)
Ausstieg aus der Komfortzone – Berufspraxis in Ausbildung und Beruf (Prof. Dr. T. Hascher, Universität Bern, CH)
Wie bedeutsam sind die frühen Berufsjahre für den späteren Berufserfolg von Lehrerinnen und Lehrern? - Befunde der Studie "Wege im Beruf" (Prof. Dr. F. Lipowsky, Universität Kassel, D)